lördag 27 april 2013

Aldrig mera Redog

Ville inte skriva detta i samma inlägg som jag skrev om Ginza men tyvärr är jag väldigt besviken på Stefan och Redog.
Dels pga det de sa och skrev om Ernie.
De sa att Ernie inte hade artros i tårna utan började prata autoimmuna sjukdomar osv. Men sen i journalen skrev de ändå att han hade början till artros.
Detta blev det korta versionen av den berättelsen, vill ni veta detaljer får ni höra av er.

Men sen det som får mig att säga Aldrig mera Redog är det som hände när jag var där på mitt sista besök med Ginza.
Först och främst kändes det som att de gärna ville att jag skulle testa den där medicinen till Ginza bara för att de ville få mer info om hur den funkar och verkade inte alls tänka på vad som var bäst för Ginza.
"det vore ju synd att inte prova för hon är ju en sån fin hund"
"Du vill ju veta att du provat allt"
"Nu för tiden är försäkringsbolagen kinkiga med att betala ut livförsäkringen om man inte provat allt"
Ja detta är några av kommentarerna jag fick av ortopeden och veterinären som följt oss under dessa månader hängde med ortopeden som om hon vore rädd att säga nått som går emot honom.

Efter mycket om och men så är vi då inne i rummet där jag ska ta farväl av Ginza.
Veterinären satt upp lappar på de båda dörrarna om att inte störa så vi skulle få vår sista stund ifred.
Ginza får sin spruta och jag ligger där på golvet bredvid henne.
Veterinären går sedan ut och jag ligger kvar. Gråter och försöker ta mig ork till att lämna Ginzas kropp.
Då helt plötsligt öppnas bakdörren, Stefan kliver in. Går fram till mig där jag ligger på golvet och gråter. Säger typ "ja detta är den finaste gåvan man kan ge" och så går han ut genom andra dörren.
Strax därefter öppnas bakdörren igen och ortopeden är på väg in, då blev jag förbannad och sa åt honom att gå ut.

Blev så himla arg och besviken!!
Här ligger jag helt blottad och precis tagit bort min bästa vän.
Det fanns ju en anledning till att veterinären satte upp lapparna på dörrarna.

Nä aldrig mera Redog!!!! Så jäkla respektlöst av dom!!!
Och de kommer få höra från mig så fort jag hämtat Ginzas aska.

Fy fan!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar